fredag den 31. maj 2013

Rugbrød uden mel

Jeg elsker rugbrød!! Men alt den mel er jo måske lidt usund i længden... Derfor tænkte jeg, det var på tide at lave et "low carb"-rugbrød alla stenalderkost. Her er så min version af det lækre rugbrød, som efter min smag er super lækkert, og så er det jo endda sundt! :-) Hvis der er en eller flere af kernerne/frøene, man ikke kan lide, kan de sagtens undværes, hvis de bare erstattes af noget andet med samme vægt. 


Rugbrød uden mel (1 rugbrød)
Ingredienser: 
140 g græskarkerner
100 g solsikkekerner
150 g mandler
100 g hasselnødder
100 g hørfrø
100 g sesamfrø
5 æg
1 dl oliven olie
1 spsk salt



Fremgangsmåde:
- tænd ovnen på 160 graders varmluft
- hak alle ingredienserne i en mini-hakker eller evt. en stavblender (jeg hakkede hver ingrediens for sig)
- bland alle de hakkede frø i en normal fryse pose (frysepose = mindre opvask)
- tilsæt æggene og olien
- ryst det hele godt
- kom bagepapir i en rugbrødsform, og fordel dernæst indholdet, og pres det sammen med en ske
- pynt til sidst med lidt birks eller andet godt på toppen
- bag rugbrødet i ca. 1 time


Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar