tirsdag den 21. maj 2013

Mandelcookies uden fedtstof og mel

Jeg må nok snart indrømme, at jeg er lidt af en sukker-junkie! Jeg elsker søde sager og har en svaghed for at lave noget sødt og lækkert hele tiden ;-) Måske lidt for ofte og derfor tænkte jeg, at det ville være en god ide at lave nogle lidt sundere cookies. Disse cookies indeholder ikke noget fedtstof eller mel, og de er derfor et godt alternativ til andre mere usunde cookies. De er super lækre og tager ingen tid at lave :) 


Mandelcookies uden fedtstof og mel (ca. 18 cookies)
Ingredienser: 
160 g mandler
10 g hørfrø
110 g sukker
30 g kokosmel
1 tsk bagepulver
1 tsk vanilje pulver fra Urtekram
½ tsk salt
2 æg
90 g mørk chokolade (jeg brugte 72 %,man kan dog sagtens bruge noget med en større kakaoprocent)


Fremgangsmåde:
- blend mandler og hørfrø til mel i en minihakker
- bland "melet", sukker, kokosmel, salt, vanilje og bagepulver
- tilsæt æg og rør
- fordel dejen på en bageplade med god afstand (ca. 1 spsk. dej pr. kage)
- bag dem ved 200 grader varmluft ovn i ca. 15 min. til de er blevet flot gyldne
- lad cookiesne køle af på en rist, og de er derefter klar til servering 


Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar