onsdag den 8. maj 2013

Ramsløgspesto

Jeg elsker pesto, men jeg bryder mig underligt nok ikke om de varianter af pesto, man kan købe på glas i supermarkederne. Derfor er jeg nødt til selv at lave pesto, men det er nu også nemt nok. Derfor laver jeg også store potioner pesto når jeg endelig er igang.


Tip: jeg fryser resten ned i små silikoneforme (og putter dem i en frysepose efter de er frosset). Så har man altid lidt lækker pesto lige til at tage op af fryseren kort før man skal spise!

Tip: når jeg laver pesto, bruger jeg ofte mandler/hasselnødder i stedet for pinjekerner. Pinjekerner smager virkelig godt, men de er dyre, og jeg synes ikke man kan smage forskel på, om en pesto fx er med mandler eller med pinjekerner.

Ramsløgspesto
Ingredienser:
2,25 dl olie
100g ramsløg
100g mandler
75g parmesan revet fint


Fremgangsmåde:
- tør-rist mandlerne på en pande
- riv parmesan osten fint
- skær ramsløgene i grove stykker
- blend alle ingredienserne (på nær osten!) i en minihakker til det har en fin konsistens
- tilsæt nu parmasanosten og blend igen (blend ikke for meget!)
- smag evt til med lidt salt og peber
- der skal måske mere olie i hvis konsistensen ikke er som ønsket
- spis eller frys nu pestoen :)




Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar