søndag den 19. maj 2013

Blåbær muffins med chokolade


Skoleåret er ved at løbe ud, og jeg kan forhåbentlig snart kalde mig selv for student :-) Derfor ville jeg lige forkæle min klasse med nogle lækre blåbær muffins for sidste gang. Disse muffins var nemme at lave i rørmaskine, men jeg kan forstille mig, at de tager lidt ekstra tid at lave med en håndmikser. Hvis man laver disse muffins uden rørmaskine, vil jeg råde til at lave portionen lidt mindre. De var super lækre og lagde en god bund i maven! :) Disse muffins er et perfekt projekt til sådan en dejlig solrig dag, som det forhåbentlig bliver i dag!


Blåbær muffins med chokolade ca. 30 stk. alm. str. muffins
Ingredienser: 
6 æg
300 g smør
200 g sukker
150 g brunfarin
7 dl mel
3 dl havregryn
2 dl mælk
6 tsk bagepulver
6 tsk vaniljepulver (Urtekram)
750 g frosne blåbær
100 g hvid chokolade
100 g mørk chokolade (jeg brugte 80 %)


Fremgangsmåde:
- pisk smør, sukker og brun farin godt sammen, så det bliver luftigt
- tilsæt 3 æg og pisk godt
- herefter tilsættes et æg af gangen til alle er i
- tilsæt dernæst mælk, mel, bagepulver og vaniljepulver
- hak chokoladen i forholdsvis små stykker, og kom det i dejen og rør godt
- kom 500 g af blåbærerne i og rør forsigtigt rund, sådan så bærerne ikke bliver helt ødelagt
- kom dejen i papirs muffins forme, og tilføj slutteligt ca. 3 blåbær oven på hver muffin sådan de bliver rigtig fine
- bag muffinsne ved 190 graders varmluft ovn i ca. 20-25 min



Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar