søndag den 30. juni 2013

Frossen blåbær-chokolade snack

Engang imellem har man bare lyst til lidt lækkert. Derfor lavede jeg en dag denne lille hurtige snack. Jeg er virkelig fan af frosne frugter for tiden, måske fordi det minder mig om sommer (nu når vejret ikke er så sommerligt), og så smager det virkelig godt. Jeg tænker, at det bestemt er sundere end at spise en is, så det er jo også en klar fordel! Her har jeg dog overtrukket blåbærene med mørk chokolade, så disse små snacks er nok ikke så sunde i længden, men alt med måde!

Frossen blåbær-chokolade snack
Ingredienser:
½ bakke blåbær
50-100g mørk chokolade (med høj kakaoprocent eller sukkerfri)  


Fremgangsmåde:
- læg nogle blåbær i en isterningebakke (3-4 stk i hvert hul)
- smelt chokoladen i microbølgeovnen men vær forsigtig og rør ofte i chokoladen (eller smelt over vandbad)
- fyld et par skeer smeltet chokolade i hver hul
- sæt i fryseren i et par timer
- nyd de små chokolader mens de er helt frosne og lækre :-)




Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar