torsdag den 20. juni 2013

Sund chokolade-banan is

I går da jeg kom træt hjem fra skole efter en trist, grå og regnvejrs-fyldt dag, tænkte jeg, at der måtte is til for at kvikke mit humør op ;-) Det skulle dog ikke være is af den usunde slags, så jeg lavede derfor en is, der er ligeså "usund" som en banan - hvilket jeg altså betegner som sundt! Denne is er en videreudvikling af denne is og altså i en chokolade udgave, da jeg elsker chokolade. Her har jeg dog fravalgt den græske yoghurt, og det fungerer super fint! 


Denne is laves altså af to ingredienser og uden tilsat sukker, og er derfor god for alle, der trænger til sund sommer stemning i spiselig form. Jeg spiste min i lummert tordenvejr på min overdækkede terrasse, mens regnen væltede ned - kan klart anbefales! :-)

Tip: hos os når bananer ofte at blive brune, og så kan vi ikke lide dem, så derfor skærer jeg de brune bananer i skiver og i en fryspose i fryseren. Så kan man bruge et par skiver til at søde en smoothie med eller man kan lave denne lækre is. Jo brunere de er, jo sødere er de jo.


Sund chokolade-banan is (1-2 personer)
Ingredienser:
200g banan (gætter på det ca. er to bananer)
4 tsk kakaopulver (det bitre man bruger til fx bagning)

Fremgangsmåde:
- blend ingredienserne i en minihakker, blender eller med en stavblender
- først bliver massen til smulder, men senere vil massen få en lækker softice konsistens!
- smag til med evt. mere kakaopulver
- nyd!



Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar