tirsdag den 25. juni 2013

Bønnefritter

Umiddelbart vil man nok tænke, at bønnefritter ikke lyder særlig appetitligt, hvis man ikke kan lide grønne bønner. Nu elsker jeg personligt alle slags bønner, og efter at have set en masse opskrifter på bønnefritter, måtte jeg jo prøve selv. Bønnefritterne smager super lækkert, og de smager næsten ligesom pommesfrits bare uden den grimme smag af kartoffel (ja jeg kan ikke helt lide kartofler). Og så smager de altså ikke af bønner - prøv denne opskrift næste gang den fx står på burger eller lignende! Så får man også let spist en del grøntsager og får en masse gode næringsstoffer fra bønnerne :-)


Bønnefritter (tilbehør til 2 pers.)
Ingredienser:
500g grønne lange bønner fra frost (1 pose)
Ca. 2 spsk. olie
Salt













Fremgangsmåde:
- hæld olien ned i posen med de frosne bønner og fordel olien godt på bønnerne
- spred bønnerne ud på en bagepapirs beklædt bradepande
- strø salt på bønnerne (jeg brugte ramsløgssalt)
- bag til de er helt sprøde og brune ved 200grader i 30-40min.


Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar