lørdag den 8. juni 2013

Bounty kugler

Jeg elsker chokolade, som enhver anden pige! Men disse bounty kugler er nok en af mine hjemmelavet favoritter! De smager sødt, cremet og selvfølgelig også af chokolade - alt en pige kan drømme om! Og ikke nok med det, så er de også ekstremt nemme at lave, og de tager ikke alverdens tid at lave. Derfor vil jeg forslå alle chokolade elskere som mig, at give disse bounty kugler et forsøg hjemme! :-)


Bounty kugler
Ingredienser: 
½ dåse kondenseret mælk
110 g kokosmel (kom i til du synes konsistensen er tilpas)
80-100 g chokolade (jeg brugte 86%)

Fremgangsmåde:
- bland kondenseret mælk og kokosmel sammen i en skål
- lad det stå på køl i minimum 1 time


- form kokosfyldet som kugler eller en anden ønsket form
- beklæd en flad tallerken/fad med husholdningsfilm, hvor de chokoladeovertrukne kugler skal ligges
- i et vandbad smeltes chokolade, og kuglerne dyppes deri, og slutteligt drysses de med kokosmel
- lad kuglerne køle HELT af, før de kan nydes! :-)


Ps. jeg har forsøgt mig med at fryse de færdiglavede bounty kugler ned, og det kan god lade sig gøre, men chokoladen bliver mindre sprød af det.

Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar