søndag den 16. juni 2013

Speltkerne-otto


Jeg elsker risotto, men ville godt have et lidt sundere alternativ til ris. Speltkerner er et perfekt alternativ til ris! Denne speltkerne-otte er meget mættede, og en potion på størrelse med den på billedet var mere end rigeligt til mig. det gode ved denne ret er, at den er fyldt med dejlige grøntsager, og den er derfor kun god for dig! :-)


Speltkerne-otto (4 potioner)
Ingredienser: 
1,5 spsk. olien olie
300 g speltkerner
3 dl hvidvin (jeg brugte en sød)
160 g frosne helbladet spinat
ca. 250-300 g frosne bønner i små stykker
ca. 6 dl grønsags bouillon (1 grønsags bouillon terning i 2-3 dl kogt vand)
1 god håndful frisk basilikum
Salt og peber


Fremgangsmåde:
- kom olie i gryden lade det varme
- kom speltkerner i og svits dem i et par minutter 
- kom vinen i og lad koge med låg på til vinen er kogt ind (ca. 10-15 min.)
- når vinen er kogt ind hældes bouillon vandet i
- lad det koge ind
- tilsæt derefter spinaten, bønnerne og krydderierne, og lad det simre i ca. 5-10 min.
- slutteligt kommes basilikum i
- lad det simre i 2 min.
- server speltkerne-ottoen med det samme med et lækkert stykke kød eller salat



Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar