mandag den 10. juni 2013

Chicken nuggets


Nogle dage har man bare brug for at være lidt usund! Derfor tænkte jeg en dag på nuggets. De smager super lækkert, og er en del sundere end dem man køber på mc donalds, og så er de meget mere lækrere! De er sprøde, og krydderierne gør dem ekstra gode! Perfekt tømmermændsmad kan jeg forstille mig! ;-) Her kommer min version af de kendte nuggets.


Chicken nuggets (til ca. 4 personer)
Ingredienser: 
Ca. 150 g kyllinge filet
3 æg
1,5 dl mel
4 dl rasp
1 spsk. paprika
1 spsk. karry
1 tsk. salt og peber
1 tsk. hvidløgssalt eller urtesalt
Olie til stegning


Fremgangsmåde:
- skær kyllingen ud i små firkanter/mindre stykker (ca. 2 cm * 2 cm, hvis muligt)
- pisk æggene med en gaffel i en tallerken
- bland mel, rasp og krydderier i en anden tallerken
- dyp et kyllingestykke i æggemassen, og rul det derefter i raspmassen
- læg den færdig nugget på en tallerken, og gentag nu med alle de andre kyllingestykker
- kom dine nuggets i en friturekoger i ca. 1-3 minutter, min stod på 190 grader
- hvis du ikke har en friturekoger, så steg dem på en pande med ca. 2-3 cm’s olie på (ca. 2-3 min. på hver side)
- nyd dem varme lækre og sprøde :-)
- server med pomfritter og masser af lækker grøn salat



Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar