mandag den 17. juni 2013

Hjemmelavet isthe

Her i eksamenslæsningstiden har jeg fået mig en besættelse: ISTHE! Først var det købe-isthe, hvilket er dyrt og usundt... Derfor gik det op for mig (efter 100 overspringshandlinger), at jeg kunne lave en nyttig overspringshandling nemlig sund isthe! Denne isthe smager super lækkert, og den er dermed blevet min nye besættelse!


Hjemmelavet isthe
Ingredienser:
Saft fra en halv citron/lime
Ca. en liter varm the
Ca. 5 spsk honning eller sirup (mindre hvis man bruger kunstige sødemidler)


Fremgangsmåde:
- kog vand til the, og vælg din yndlings the
- lad den stå og trække i længere tid end normalt (den ekstra smag bare gør istheen mere lækker)
- i en glasflaske/kande: kom citron og honning/sirup i efter behov
- kom theen i også, og lad det stå uden låg og køle lidt af
- tag derefter låg på og stil den i køleskabet
- nyd den når istheen er blevet helt kold
- servér gerne med isterninger, og måske en skive citron eller ligende :-)
- husk altid at ryste flasken inden brug


Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar