mandag den 9. december 2013

Skyr-chia morgengrød

Lad os slå det fast: jeg elsker morgenmad! Men da jeg for tiden først bliver sulten nogle timer efter, at jeg er vågnet, medbringer jeg derfor ofte morgenmad til at spise senere i skolen, og denne skyr-chia grød er sammen med køleskabshavregrød og skyr måltid et hit at have med på farten. Skøn og smagfuld morgenmad, som mætter i mange timer! Den er desuden dejlig sød, selvom den slet ikke indeholder noget sukker.

Skyr-chia morgengrød (1 portion)
Ingredienser:
2 spsk chia frø
1½ dl skyr
½-1 dl mælk (jeg bruger 1 dl)
100 g hindbær (moses eller blendes)
Ca. 15 dråber flydende stevia
Evt. vanillepulver
Frysetørrede blåbær til pynt

Fremgangsmåde:
  • Aftenen inden grøden skal spises blandes chia frø, skyr, mælk og moste hindbær godt
  • Smag til med vanillepulver og flydende stevia
  • Næste morgen røres der godt i grøden
  • Tilføj frysetørrede blåbær eller nogle friske frugter
Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar