torsdag den 12. december 2013

Hjemmelavet peanutbutter

Jeg er blevet stor fan af peanutbutter, men det er jo ikke ligefrem det sundeste eller billigeste at købe det i butikkerne, så derfor har jeg valgt at lave min egen version, som er blevet utrolig lækker, cremet og saltet! Jeg vil vove og påstå, at min hjemmelavede peanutbutter er blevet bedre end den, man kan købe i butikkerne! I denne er der desuden meget mindre sukker og fedtstof i, så denne peanutbutter er lidt sundere end købe udgaven. Derfor føler jeg også, at jeg bedre kan spise denne med god samvittighed! :-)


Hjemmelavet peanutbutter (ca. 3 normal str. glas eller 1 stort)
Ingredienser: 
750 g jordnødder
1 tsk salt
60 g kokos olie
30 g honning 



Fremgangsmåde:
  • I en stærk blender tilføjes jordnødder lidt af gangen, og der blendes til massen er glat og lækker
  • Tilsæt resten af ingredienserne og blend igen
  • Kom peanutbutter'en i et skoldet glas
  • Opbevar på køl i køleskabet
  • Brug denne peanutbutter som på brød eller som dip med gulerødder eller æble både, eller brug den til pad thai, som jeg gjorde forleden dag :-)


Bettina 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar