lørdag den 7. december 2013

Oreo fudge

Jeg elsker Oreo's, og jeg elsker fudge! Så hvorfor ikke lave en blanding af disse to ting, tænkte jeg. Som sagt, så gjort. Disse Oreo fudge er sååå lækre, men de er også lidt usunde! Men lidt usund, må man gerne være i december måned, synes jeg. Sød, knasende og lækker lækker lækker, det er lige hvad denne fudge er! Kan ikke gøre andet end at anbefale alle Oreo-elskere at lave disse! :-)

Oreo fudge
Ingredienser: 
250 g hvid chokolade 
200 g kondenseret mælk
50 g Oreo kiks grofthakket (ca. 4-6 kiks)


Fremgangsmåde: 
  • Smelt chokoladen ved ca. 50 grader i en gryde under omrøring (må ikke koge)
  • Hæld den kondenserede mælk i gryden, oo behold gryden på omkring de 50 grader i ca. 2 min under omrøring
  • Tilsæt de groft hakkede/knuste Oreo's og rør godt sammen 
  • Hæld massen i en form bekældt med bagepapir 
  • Kom i fryseren eller køleskabet til fudgen sætter sig
  • Når massen er blevet fast, skæres små stykker ud 
  • Server kolde og lækre!
  • Opbevares i køleskabet eller fryseren

Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar