mandag den 21. oktober 2013

Raw yoghurt müsli

Yoghurt eller skyr er perfekt til morgen mad eller som en snack i løbet af dagen. Men det kan godt blive lidt kedeligt at spise rent efter meget kort tid! Derfor laver jeg altid sjove og lækre tilbehørs-müsli eller ligende! Hvilket i dag endte med at være raw müsli, som er sød pga. æblet og lidt cremet pga. kokosmelet. En perfekt sammensætning efter min mening! :-)

Raw yoghurt müsli
Ingredienser: 
1 håndfuld kokos mel
2 æbler
8 tørrede dadler
2 håndfulde mandler
2 spsk græskar kerner
2 spsk solsikke kerner
1 spsk chia frø (jeg brugte hvide)
1 spsk hørfrø
1 cup grove havregryn

Fremgangsmåde: 
  • I en skål med stavblender til, eller i en normal blender blandes kokos, mandler, dadler og æblerne skåret i små stykker (kernehuset er fjernet)
  • Blend ingredienserne til massen er helt cremet (du får brug for en dejskraber til at skrabe ned fra siderne et par gange) 
  • Tilsæt resten af ingredienserne og blend igen. 
  • Når du har din ønskede tykkelse er müslien færdig
  • Server müslien med frisk yoghurt eller skyr, jeg serverede min med græsk yoghurt 
Tip: opbevar müslien i køleskabet 


Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar