tirsdag den 6. august 2013

Broccoli salat med ristede cashewnødder og skinke

Efter en morgen med træning er det vigtigt at få et solidt og sundt middagsmåltid. Derfor tænke jeg straks på broccoli, som er fyldt med protein! Skinken her i Australien er slet ikke så lækker, som den er i Danmark, derfor kan jeg forstille mig, at resultatet ville være meget mere lækkert med noget serranoskinke i stedet. Men dette er en super nem ret, som smager dejligt. Og så er den ovenikøbet også super sund og mættende!! 


Broccoli salat med ristede cashewnødder og skinke (1 pers.)
Ingredienser:
1 brocoli hoved
1 håndfuld cashewnødder
1-3 stykker skinke (kan med fordel være serranoskinke)



Fremgangsmåde:
- skyl broccolien og skær buketterne af samt snit stilken tyndt
- i en gryde kommer du ca. 1 cm. vand i, og kom derefter først stilken af broccolien i og dernæst buketterne
- få gryden i kog, og lade den koge i ca. 5 min. indtil broccolien har skiftet farve til en mere frisk grøn farve
- lad broccolien køle af
- imens hak cashewnødderne og rist dem på en pande i ca. 2 min. eller til de er gyldne
- rist skinken på panden til den er blevet lidt sprød
- anret alle ingredienserne sammen og nyd salaten


Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar