lørdag den 21. september 2013

Bounty kugler med et syrligt twist

Opskriften på den originale bounty har vi tidligere lagt op, men her får I lige opskriften på nogle lækre bounty kugler med et twist af citron. Jeg tror faktisk, jeg vil gå så langt, som at sige, at disse er bedre end originalen! Kuglerne er lavet af samme ingredienser som disse kokostoppe, men der skal dog knap så meget kokosmel i disse kugler. Da jeg havde overtrukket en del af kuglerne, kom jeg i tanke om, at hvid chokoladeovertræk måske faktisk ville passe endnu bedre til smagen af disse kugler, så den opfordring er hermed givet videre :-) Jeg overtrak ikke alle kugler med chokolade, for de smager også skønt uden chokolade overtræk!


Bounty kugler med et syrligt twist (16-20 stk)
Ingredienser:
200 g kondenseret mælk
150-175 g kokosmel (afhængig af hvilken konsistens du ønsker)
1 øko citron (både saft og skal)
1 knsp vanillepulver
100 g chokolade (hvid eller mørk)



Fremgangsmåde:
- bland citronskal (fintrevet) og citronsaft fra en citron i den kondenserede mælk
- tilføj vanillepulver
- tilføj nu kokosmel indtil du synes, du kan forme kugler af massen (helst så lidt kokosmel som muligt)
- rul mundrette kugler af massen og stil dem i køleskab så de kan sætte sig lidt
- smelt chokoladen og overtræk kuglerne med chokolade og prøv at lade dem køle helt af inden du prøvesmager en :-)
- faktisk er kuglerne allerbedst efter et par dage i køleskabet! 



Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar