lørdag den 29. marts 2014

Stegte kartofler med masse af hvidløg

Ja jeg elsker hvidløg, og der skal helst være meget af det. Nogle gang skal man bare nyde maden og ikke tænke på lugten bagefter.. Og ja det var nemlig virkelig lækkert! Dette er en rigtig god måde at lave kartofler på på en lidt anderledes måde, som ikke tager alverdens tid. Jeg tror, mine kartofler var færdige på under 20 minutter i alt! Det er i hvert fald efter min mening et ret nemt og hurtigt måltid :-)


Stegte kartofler med masse af hvidløg
Ingredienser:
500 g kartofler med skræl (skyllet)
2 spsk oliven olie
1 citron (saften herfra)
2 tsk rosmarin (tørret)
2 tsk timian (tørret)
½ hvidløgs knub (ét halvt hvidløg med skral)
Salt
Peber
Fremgangsmåde:
  • Skær kartoflerne i 2 cm stykker og kom i en gryde med kogende vand lad dem ca. koge i 10 min eller til de er kogte men ikke bløde 
  • Kom kartoflerne på en pande ved høj varme med olie og citron saft 
  • Skær en hvidløgs knub over og kom den på panden (med skræl!) 
  • Vend kartoflerne ca. hvert 3 minut indtil de er lækkert gyldne 
  • Smag til med salt og peber 
  • Server straks og nyd med lækkert kød eller fisk 
Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar