mandag den 24. marts 2014

Banan-pandekager med skyr og mandelmel {sukkerfri}

Da jeg fornylig havde købt en sukkerfri sirup, skulle den jo afprøves (det er den her). Jeg har læst meget godt om denne sirup, og jeg må sige, at den er et virkelig godt sukkerfrit alternativ til sirup! Den smager af skøn sirup, og eneste ulempe, synes jeg, er, at den næsten er for sød i smagen (ligesom de fleste andre sukkerfri produkter). Jeg vil bruge denne sukkerfri sirup engang imellem i stedet for almindelig sirup til banan-pandekager som disse, sunde vafler og ovenpå min yndlings gulerodskage-havregrød :-) 


Banan-pandekager med skyr og mandelmel (8 små pandekager)
Ingredienser:
1 moden banan
35g mandelmel (jeg brugte fedtreduceret, da det er nemmest at bage med)
2 små æg (evt 1 stort)
1 spsk skyr naturel
Lidt vanillepulver
Tilbehør: skyr, frysetørrede brombær og sukkerfri pandekage-sirup fra walden farms

Fremgangsmåde:
  • Læg alle ingredienserne i en blender/minihakker og blend eller blend med en stavblender
  • Der blendes indtil dejen ingen klumper har
  • Varm en pande op med kokosolie på
  • Herefter klattes 1 spsk dej pr pandekage ud på panden
  • Nyd pandekagerne med skyr og frysetørrede brombær og evt. med lidt sukkerfri sirup





Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar