søndag den 23. marts 2014

Broccoli suppe

Jeg havde en slatten broccoli og en halv dåse kokosmælk i køleskabet, så derfor måtte jeg jo lige finde på noget at bruge disse to ting til! Jeg har hverken råd eller lyst til at smide mad ud, selvom det dog nogen gange er nødvendigt. Denne gang var det dog ikke nødvendigt, for jeg fik hurtigt lavet en lækker, cremet broccoli suppe til fryseren. Jep, imens dagens aftensmad blev lavet, så lavede jeg lige denne suppe, så nem er den nemlig at lave! Derefter kom den direkte i fryseren, for sådan noget har jeg nemlig lært kan redde dagen for mig på en travl dag! Spis den evt. med lidt sprødstegt bacon på toppen ;-)
Ingredienser:
1 broccoli inkl. stokken (ca 500g)
2 løg
Ca. 1 liter vand
1 bouillon terning
2 dl kokosmælk
Salt
Peber
Fremgangsmåde:
  • Skær løgene i mindre stykker og steg dem herefter i lidt olie i en gryde
  • Del broccolien i mindre stykker, og læg dem herefter i gryden
  • Tilføj vand og bouillon terningen
  • Lad koge i 15-25 minutter
  • Blend grundigt med en stavblender
  • Tilføj herefter kokosmælken, og hvis suppen skal spises nu, så lad den varme næsten op til kogepunktet, men ellers kan den bare kommes direkte i fryseren 
  • Husk at smage til med salt og peber
Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar