torsdag den 16. januar 2014

Crispy chokoladetoppe {sukkerfri}

Jeg har fundet et fantastisk produkt: poppede ris! Perfekte til disse forholdsvis sunde, sukker- og glutenfri chokoladetoppe og desuden geniale til müslibarer. Disse poppede ris er købt i en helsekost butik, men de kan også købes her, og så er de altså sukker- og glutenfri. Disse crispy chokoladetoppe var noget af det første, jeg foretog mig, da jeg fik ferie! For tiden nyder jeg nemlig lidt ferie inden studiestart. Disse crispy chokoladetoppe tager to sekunder at lave, og så er de et godt alternativ til at spise chokolade rent fx som snack i weekenden :-)

Tip: smør kan evt. undlades, men tilføj i stedet 1 knivspids salt eller mere


Crispy chokoladetoppe {sukkerfri} (ca. 20 stk)
Ingredienser:
80g poppede ris
100g mørk chokolade (høj kakaoprocent)
1 spsk rigtig smør

Fremgangsmåde:
  • Smelt smør og chokolade sammen (jeg gjorde det i mikrobølgeovnen)
  • Rør de poppede ris sammen med den smeltede chokolade indtil de poppede ris er helt dækket af det
  • Læg nu klatter af blandingen på bagepapir (1 spsk)
  • Lad størkne dvs placer dem et koldt sted (dette er pt meget nemt, da man bare kan sætte dem overdækket med staniol udenfor men ellers skal de i køleskab/fryser)
  • Opbevar køligt og nyd fx til en varm kop the :-)

Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar