torsdag den 18. juni 2015

Morgenmadspizza

Et godt tip, når man alligevel er igang med at lave en pizzadej, er at lave dobbelt portion, så der enten er dej til at bage boller af, fryse ned eller så der er pizzadej til dagen efter. Dette gør jeg for det meste, og derfor var der en morgen altså en lækker pizzadej i vores køleskab, og så måtte jeg jo prøve fænomenet morgenmadspizza! Og jeg må sige, at det er virkelig lækkert med pizza til morgenmad. Nu har jeg heller aldrig været bleg for at spise pizza-rester til morgenmad, men jeg tror nu alligevel de fleste vil være vilde med denne morgenmadspizza! ;-)


Morgenmadspizza (2 pizzaer dvs. morgenmad til 2 meget sultne personer, inspiration: louisalorang)
Ingredienser:
1/2 af denne pizzadej
Lidt pizzasovs/tomatsovs (evt. tomatpure, ketchup og oregano blandet sammen)
1 rødløg
1 spsk balsamicoeddike (jeg brugte granatæble-balsamicoeddike)
2-4 håndfuld revet ost (eller 1 kugle frisk mozzarella)
2 håndfuld babyspinat
6 små æg


Fremgangsmåde:
  • Lav pizza dejen (gerne aftenen før, og lad den stå i køleskab indtil den skal bruges)
  • Lav pizzasovsen eller køb en :-)
  • Tænd ovnen på 250 grader over-undervarme (hvis jeg bruge varmluft i min ovn bliver pizzaerne i hvert fald aldrig sprøde)
  • Skær løget i tynde skiver, og vend dem med balsamicoeddiken
  • Del dejen i to, og rul den tyndt ud på et stykke bagepapir
  • Fordel tomatsovs, løg og spinat på bunden og bag pizzaen i den varme ovn i 6 minutter
  • Tag pizzaen ud af ovnen, kom ost på og slå herefter æggen ud på pizzaen (jeg slår æggene ud et efter et i et lille glas og hælder dem derfra og over på pizzaen)
  • Bag pizzaen igen i 8-10 minutter eller indtil pizzaen er færdig




 

Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar