fredag den 6. september 2013

Syndig nutella

Nu er det snart weekend, og en skøn ting at gøre i weekenden er at invitere søde mennesker til brunch. Jeg elsker chokolade, og derfor elsker jeg også hjemmelavet nutella, som smelter på tungen. Sundt er det dog ikke, så der skal ligesom være en særlig begivenhed og mange at dele denne nutella med ;-) Da jeg i over en uge har spist skyr eller A38 til morgenmad og derudover ikke skyggen af brød på noget tidspunkt, ja så cravede jeg i sidste weekend altså virkelig noget lækkert brød med noget syndigt ovenpå! Derfor lavede jeg disse boller og denne nutella, og det var et himmelsk morgenmåltid efter en god omgang morgentræning. Denne nutella smelter virkelig på tungen, og den er medgørlig selvom den kommer lige fra køleskabet, og så er den bare et hit til en brunch! Jeg synes, at I skal prøve denne syndige nutella - det vil jeres smagsløg ikke fortryde et sekund! Det er nærmest lykke i spiselig form!


Syndig nutella (inspiration: anneauchocolat)
Ingredienser:
110 g chokolade (jeg brugte 45g mælke chokolade og 65 g mørk chokolade - brug ikke kun chokolade med en høj kakaoprocent!)
40g ristede hasselnødder
1,25 dl piskefløde
35 g smør i tern
Evt. et nip salt
Fremgangsmåde:
- rist nødderne i ovnen ved ca. 150 grader i ca. 10-12 minutter (de må ikke blive sorte!)
- nulder skallen af nødderne 
- hak møderne i en minihakker til en stor del er blevet til "mel" men hvor der stadig er større stykker groft hakkede nødder  tilbage (man kan evt også bare hakke dem groft med en kniv)
- hak chokolade og kom det i en skål
- varm fløden op i en gryde til kogepunktet og hæld det over chokolade-/nøddeblandingen i skålen.
- rør godt rundt til chokoladen er smeltet, og tilsæt derefter smørret
- rør til en ensartet masse
- tilsæt en knivspids salt
- hæld den varme blanding på glas og opbevar i køleskab


Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar