onsdag den 22. april 2015

Vegetarisk pastasalat med grillost

Jeg har fået mig en afhængighed af grillost! Pt vil jeg til enhver tid vælge grillost fremfor kød. I min netto har de heldigvis grillost på tilbud til 15kr for tiden. Denne ret er nem og lækker hvis man fx får en vegetar på besøg, eller hvis man som jeg gerne spiser vegetarisk nogle dage om ugen :-) Det eneste jeg nu mangler er en grill-pande, så osten får de helt rigtige grill-striber, men en almindelig pande fungerer nu også fint nok ;-)


Vegetarisk pastasalat med grillost (3 personer)
Ingredienser:
2 spsk pesto (fx ramsløgspesto)
300g kold, kogt fuldkornspasta (kogt med salt og 1spsk olie)
2 tomater
1/2 agurk
2 hjertesalat
1 pakke grill ost 250g (den med chili er virkelig god)


Fremgangsmåde:
  • Kog pastaen (jeg brugte spaghetti) med salt og 1 spsk olie
  • Lad den køle af
  • Lav pestoen således eller køb en lækker pesto
  • Skær tomater, agurk og salat i mindre stykker
  • Tilføj pesto og grøntsagerne til den kolde pasta
  • Skær grillosten i nogle stykker der er ca 1x1x5cm
  • Steg grillosten ved høj varme på en pande  og ved osten så alle sider bliver sprøde
  • Server pastasalaten med grillosten som topping og nyd :-)


Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar