onsdag den 23. april 2014

Verdens bedste lakrids-hindbær køleskabshavregrød {sukkerfri}

Dette er virkelig min nye yndlings morgenmad! Jeg er virkelig fan, og specielt når grøden laves på kokosmælk er den himmelsk og smager virkelig som en syndig dessert! Denne grød er lavet med udgangspunkt i en af mine yndlings hindbærcupcakes med lakridsicing. Så hvis du er til sund dessert-agtig morgenmad, så må du altså prøve denne! Jeg har nu spist denne grød hver morgen i næsten to uger i træk, og jeg er stadig lige vild med den :-) Der er intet tilsat sukker, men alligevel er denne grød skønt sød. Grøden mætter desuden ekstremt godt! Som skrevet her, så fryser jeg min hjemmelavede æblegrød ned i silikone muffinsforme for at forlænge holdbarheden, og en muffinsform fyldt er ca. 1 dl, så mængderne passer perfekt til denne opskrift!

Tip: køleskabshavregrød skal være iskold, så hvis jeg har det med mig fx i skole, så opbevarer jeg den i et termokrus, ellers smager det altså ikke lige så godt



Verdens bedste lakrids-hindbær køleskabshavregrød {sukkerfri} (1 pers.)
Ingredienser:
1 dl kokosmælk eller mælk
1 dl havregryn (evt. glutenfri)
1 dl æblegrød
1 håndfuld hindbær
1-3 tsk rigtig lakridspulver (jeg bruger 3 tsk dvs. 1 spsk), jeg tror ikke lakridsrodspulver duer

Fremgangsmåde:
  • Aftenen inden grøden skal spises, blandes alle ingredienserne sammen
  • Der røres godt, så alt er helt blandet
  • Sættes i køleskab natten over
  • Om morgenen er grøden klar til at spises, så den kan nydes direkte fra køleskabet af




Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar