fredag den 25. april 2014

Kikærtesalat med ramsløg

Jeg elsker kikærter og bønner, og specielt når de er på dåse, for så er de lige klar til brug! Sådan har det dog ikke altid været, og jeg har ofte prøvet at købe billige udgaver, hvor jeg derfor ikke altid har kunnet lide dem! Dagens tip går altså på: køb bønner og kikærter på dåse i GOD kvalitet! Jeg er selv kæmpe fan af Føtex's mærke Bon Appetit, og jeg kommer kun i Føtex, når beholdningen af bønner og kikærter er lav ;-) Denne salat er perfekt til madpakken, og den mætter virkelig godt. En salat a la denne bliver altid bikset sammen hvis jeg ikke gider spise rugbrød til frokost, og det tager ikke længere tid end at lave rugbrødsmadder.


Kikærtesalat med ramsløg (1 pers.)
Ingredienser:
1 dåse kikærter
50g feta
1 rød peber
5 ramsløgs blade

Fremgangsmåde:
Dræn kikærterne og skyld med koldt vand
Lad dem dryppe af i en si eller et dørslag
Imens skæres en rød peber i fine tern
Skær feta i tern
Snit ramsløgsbladene meget fint
Alt blendes sammen
Server salaten som tilbehør til et godt stykke kød, eller sæt salaten på køl, hvis det er til en madpakke






Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar