onsdag den 10. april 2013

Vanillesirup

Jeg har et stykke tid spist A38 til morgenmad i hverdagene, da det ikke er så fedt og sukkerholdigt, som det meste yoghurt er. Den anden dag fandt jeg en hindbær version af A38 i mit supermarked. Den smager super godt med lidt frysetørret hindbær og noget af denne lækre vanille-prikkede sirup.


Vanillesiruppen smager så godt! Den kan desuden bruges på amerikanske pandekager, i kaffe (vanillelatte fx), på skyr/yoghurt/ymer eller måske i kager. Den er lidt mørk, da jeg har valgt at bruge rørsukker, men man kan sagtens bruge normal sukker. Vanillestængerne har jeg købt på Vanilleshoppen, og de er fyldt med de lækreste store vanilleprikker og kommer direkte fra Kenya :)


Vanillesirup (inspiration: Lonelandmand)
Ingredienser:
1½ dl vand
1 dl rørsukker (kan også bruge alm. sukker)
1 vanillestang

Fremgangsmåde:
- flæk vanillestangen og skrab kornene ud, og bland kornene med en spiseske af sukkeret
- alle ingredienserne blandes nu i en gryde og varmes
- siruppen skal boble-koge i ca. 10min
- tjek om siruppen er færdig ved at dryppe lidt på en iskold ske og se om konsistensen er god nok


Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar