fredag den 5. april 2013

Cookies med chokolade og marshmallow fluff


Jeg elsker personligt cookies! Jeg er ikke den største fan af kage, men jeg elsker småkager og cookies - det er lige mig! :) Derfor forsøgte jeg i dag at eksperimenter lidt med disse cookies! Da jeg var i New York hjembragte jeg marshmallow fluff, som er en slags skumfidus skum! Det er nok noget af det sødeste, man kan spise, så derfor tænkte jeg, at det ville være perfekt i cookies, i en passende mængde.

Cookies med chokolade og marshmallow fluff (inspiration: Valdemarsro)
Laves i skål eller rørmaskine. Bages ved 175 grader varmluft.

Ingredienser: 
150g blødt smør/margarine
130g sukker
110g brun farin
200g hvedemel
100g mandler
150g mørk god chokolade (gerne 80 % eller mere)
50g marshmallow fluff (dette kan erstattes af normale mini skumfiduser)
2 æg
Vaniljekorn fra ½ vanilje stang eller et par twist på en vanilje-twister
2/3 tsk natron

Fremgangsmåde:
- det bløde smør piskes sammen med brun farin, vanilje og sukker til det er luftigt
- dernæst tilsættes æg og det piskes igen
- melet afmåles, og natron bliver blandet sammen med melet
- melblandingen blandes i dejen
- chokolade og mandler hakkes groft, og blandes herefter i dejen sammen med marshmallow fluff/skumfidus 
- dejen tages med to skeer, og den formes som klatter på bagepapir (hold god afstand mellem klatterne, da de flyder meget ud)
- bages i ca. 8-10 min. i en forvarmet ovn - de er færdige, når de er blevet gyldne og lysebrune i kanten, og de må gerne være bløde, når de tages ud
- lad køle af på en rist til de bliver hårde














Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar