fredag den 4. juli 2014

Krabbe quiche

Jeg elsker tærter, og en dag faldt jeg over lækre friske krabber, og krabbekødet skulle jo bruges til noget LÆKKERT :-) Derfor valgte jeg at bage en lækker tærte med mørdejsbund. Den blev utrolig lækker! Smagen fra krabbekødet passede perfekt med de lækre, grønne asparges! Næste gang jeg falder over friske krabber, skal denne ret helt klart laves igen :-)


Krabbe quiche
Ingredienser mørdej:
100 g smør (blødt)
150 g hvedemel
1 tsk salt
1 æg

Ingredienser fyld:
5 æg
2,5 dl mælk (gerne sødmælk)
1 spsk mel
1 bundt grønne asparges
400-450 g frisk krabbekød
30 g parmasam
0,5 tsk hvidløgspulver
Salt
Lidt revet ost til toppen



Fremgangsmåde:
  • Bland smør, salt og hvedemel sammen (dette kan nemt gøres med en hånd i skålen)
  • Tilsæt æg og ælt dejen godt 
  • Stil dejen i køleskab i 30 min. 
  • Imens blandes fyldet ved at først blande æg og mælk i en skål og pisk godt
  • Tilsæt mel, revet parmasan, salt og hvidløgspulver
  • Tænd ovnen på 180 grader varmluft
  • Efter dejen har været på køl fordeles den i en tærteform
  • Fordel krabbekødet i bunden
  • Fordel herefter aspargesene på bunden (hak dem evt groft) 
  • Fordel derefter æggeblandingen over 
  • Bag tærten i ca. 35-40 min.
  • Nyd evt. med en frisk salat til :-)

Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar