onsdag den 27. november 2013

Old school coleslaw

Grundet travlhed med bachelorprojekt står menuen for tiden oftest på havregrød med æg, rugbrødsmadder, kyllingekødboller i tomatsovs og diverse supper fra fryseren fx denne vildt lækre jordskokke suppe! Dog måtte lørdag altså betyde lækker mad, og jeg havde købt en pulled pork, der lige skulle stege færdig 30 min i ovnen. Ja ja, en nem løsning, men det smager nu næsten lige så godt, som den hjemmelavede udgave, og så skal man ikke op kl 6.00 lørdag morgen ;-) Men til pulled pork burger hører sig jo en god klassisk coleslaw! Jeg synes, at en coleslaw skal indeholde lidt hellmanns mayo, men det er selvfølgelig bare min mening :-) Denne coleslaw smager, lige som jeg synes, en coleslaw skal smage!

Old school coleslaw (tilbehør til mindst 4 personer)
Ingredienser:
1/3 af et stort hvidkåls hoved (omkring 500g fintsnittet/groftrevet)
3 gulerødder (omkring 200g groftrevet)
2 dl cremefraise eller yoghurt
3 spsk hellmann mayo
2 spsk æblecidereddike (erstat til nød med almindelig eddike)
Salt og peber
1 tsk sukker
Fremgangsmåde:
  • Riv gulerødderne groft
  • Snit eller riv hvidkålen groft (jeg river ca. halvdelen og snitter det sidste)
  • Tilføj mayo, cremefraise og æblecidereddike ned til grøntsagerne 
  • Smag til med salt, peber og sukker
  • Måske skal der smages til med lidt mere æblecidereddike 
  • Nyd fx i en lækker pulledpork burger :-)
Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar