torsdag den 28. november 2013

Græskarsuppe

Ja, jeg er blevet syg i troperne, så derfor skulle der suppe til. Vi har groet to kæmpe græskar i vores have, så derfor lavede jeg denne lækre græskarsuppe med et af disse græskar! Denne suppe er super lækker, skøn og cremet. Perfekt til en kold vinterdag i DK (kan jeg forestille mig). Jeg serverede min suppe med lækre nybagte grove chia mini flutes, og det var et hit hos familien - både hos børn og voksne! :-)
Græskarsuppe
Ingredienser:
1 normalt løg
20 g smør/olie
500 g græskar (skrællet)
1 gulerod
½ liter vand
1 grønsags bouillon terning
30 g fløde eller mælk
en lille håndfuld frisk basilikum

Fremgangsmåde:
  • Hak løget fint
  • Hak græskar og gulerod grove stykker
  • Svits løg i en gryde med smør 
  • Tilsæt græskar, gulerod og vand i gryden
  • Lad det koge i ca. 20-25 min. eller indtil grøntsagerne er møre 
  • Tilsæt fløde og blend suppen med en stavblender 
  • Server suppen med frisk hakket basilikum på toppen og med brød til fx de lækre chia mini flutes 


Glad for suppen, hvilket kan ses i hele ansigtet og på hænderne! ;-)
Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar