mandag den 19. maj 2014

Rabarber med baconsvøb

Okay jeg ved, at dette lyder meget mærkeligt. Jeg var selv meget skeptisk over bacon og rabarber sammen, men alligevel var jeg så også ret nysgerrig mht. hvordan det smager ;-) Og jeg må sige, at det smager virkelig virkelig godt! Jeg er jo inkarneret rabarber-fan, så det er nok ikke så mærkeligt at jeg synes det, men min kæreste, der overhovedet ikke er fan af rabarber, var også vild med disse rabarber i baconsvøb. Nå men lækkert smager det altså! Det smager virkelig af sol og sommer! Det er vigtigt at man bruger den rødeste (dvs. sødeste) del af rabarberen, og hvis man har fine små rabarberstængler i sin have, så er de nok at foretrække, fordi de ikke er så trevlede, som de helt store rabarber :-) Alt i alt et virkelig lækker tilbehør til sommerens forhåbentlig mange gril-aftener!


Rabarber i baconsvøb (tilbehør til 2 pers.) 
Ingredienser:
4 små stængler rabarber
4 skiver bacon

Fremgangsmåde:
  • Rens rabarberne og skær dem i ca. 10cm lange stykker
  • Rul herefter bacon rundt om rabarberstykkerne
  • Steg på en pande (eller på en gril!) indtil baconet et sprødt 
  • Husk at vende dem et par gange så de er sprøde hele vejen rundt
  • Server som tilbehør til al slags kød (vi spiste dem til en lækker cæsar-salat)
Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar