onsdag den 21. maj 2014

Nemme madpakke pølsehorn

Lækre madpakker er et must hvis du spørger mig! Der er ikke noget mere kedeligt, end hvis man en dag i skolen kun har nogle tørre rugbrødsmadder at se frem til. Derfor skal madpakken opdateres engang i mellem til noget mere lækkert og specielt. Derfor bagte jeg altså disse lækre pølsehorn til pigen, jeg passer i Australien, og hun var vild med dem! :-)


Nemme madpakke pølsehorn
Ingredienser:
2,5 dl mælk
50 g gær
1 tsk salt
1 tsk ahorn sirup
2 tsk olie
200 g spelt mel
200 g hvedemel
500 g gode pølser
Lidt tomat sovs eller ketchup



Fremgangsmåde:
  • Lun mælken i mikrobølgeovn eller gryde til det er lille finger varmt
  • I en skål (eller røremaskine) blandes mælk og gær sammen
  • Tilsæt salt, sirup og olie
  • Dernæst tilsættes mel
  • Rør godt 
  • Lad dejen stå i ca. 30 min. 
  • Rul dejen tyndt ud og skær i ca. 20 trekanter 
  • Pensel med tomatsovs og rul en pølse ind i dejen
  • Lad pølsehornene efterhæve ca. 30 min
  • Bag ved 180 grader varmluft i 15 min


Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar