mandag den 26. maj 2014

Fritatta med asparges

I Australien spiser de mange æg...altså som i virkelig mange æg ;-) Derfor er jeg blevet vant til at spise en del fritatta. Jeg elsker fritatta, når der er noget specielt ved dem, for ellers synes jeg nemt, de bliver lidt kedelige. Derfor valgt jeg at friske denne fritatta op med muskatnød, som gjorde den utrolig lækker. At jeg også tilføjede friske asparges, gjorde bare denne fritatta endnu bedre.


Fritatta med asparges
Ingredienser:
6 æg
150 g friske aspargs (let dampede)
25 g smør
3 spsk revet parmesan ost
2 spsk mælk
0,5-1 spsk olivenolie
0,5 tsk muskatnød
Salt



Fremgangsmåde:
  • Damp aspargesne let 
  • På en pande med smør kommes aspargesne på og streges let 
  • Imens blandes æggemassen af æg, mælk, parmesan, salt, olie og muskatnød 
  • Pisk godt med en gaffel
  • Herefter tilsættes æggemassen over aspargesne
  • Når æggekagen har sat sig, vendes den ved hjælp af en tallerken (sådan begge sider bliver stegte og gyldne)
  • Nyd fritattaen med salat og brød 


Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar