onsdag den 2. oktober 2013

Squash salat i skønne regnbue farver

Salater kan være noget så smukke, og denne salat er ingen undtagelse, synes jeg! Den har farver i alle regnbuens farver, den er knasende sprød, og så har den en lille skarp undertone, hvilket er skønt til en forandring! Desuden er det virkelig en salat der mætter pga. rødkål, squash og gulerødderne. Jeg er helt vild med farverne og de pyntende sesamfrø, og så elsker jeg bare edamame bønner. Alt i alt en ny yndlings salat. Selv min kæreste er helt vild med denne salat, så jeg har allerede lavet en ny portion, som bl.a. skal bruges til madpakken i denne uge. Den holder sig sprød og lækker selv efter min 2-3dage i køleskab.

Det kræver en spiralizer (eller evt. et mandolin jern) at lave denne salat. Jeg har for nylig købt denne spiralizer, som jeg udover til salater vil bruge til at lave "pasta" af squash og gulerødder og andre grøntsager. Og nej jeg stopper aldrig med at spise rigtig pasta, men det er bare fedt at have et alternativ, og rart med en nem måde at få flere grøntsager ind i sin dagligdag på!


Squash salat i skønne regnbue farver (min. til 4 personer som tilbehør)
Ingredienser:
½ medium squash
1 stor gulerod (omkring 150g)
1 rød peber
150 g rødkål fintsnittet
125 g edamame bønner med skal (kan også købes pillet på frost, her skal så bruges 1 dl)
1 forårsløg
25 g sorte og hvide sesamfrø

Fremgangsmåde:
  • Snit rødkål, rød peber og forårsløgene fint
  • Tø edamame bønnerne og pil dem
  • Brug en spiralizer eller et mandolinjern til at lave lange, tynde strimler af squashen og gulerødderne
  • Inden servering drysses der masse af sesam frø over salaten
  • Spis den evt. med lidt dressing lavet af græsk yoghurt omrørt med lidt lækre krydderier
Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar