søndag den 13. oktober 2013

Broccoli-pesto

Jeg er en stor fan af pesto, men nogle gange er det bare lidt kedeligt altid at lave den almindelige basilikums pesto. Og så er den udgave jo også relativt dyr at lave! Derfor tænkte jeg at jeg ville lave et godt alternativ, nemlig en pesto med masse af broccoli. Min pesto's konsistens blev lige som guacamole, men hvis dette ikke ønskes, skal man blot blende massen lidt mindre, og dermed får man en mere tyk, cremet masse. Pestoen var utrolig lækker og fuld af smag! Perfekt tilbehør til pasta eller på rugbrød! Jeg serverede min broccoli-pesto med fuldkornspasta og kylligefillet stegt i olie og honning! Det var utrolig lækkert sammen!


Broccoli-pesto
Ingredienser:
Ca 400 g broccoli
1/2 citron (saften derfra)
45 g hasselnødder
3 fed hvidløg
1 håndfuld basilikum blade
2 spsk vand
1/2 cup oliven olie
60 g parmesan ost


Fremgangsmåde:
  • Skyl broccoli og basilikum 
  • Hak broccoli groft og kom den i en blender eller mini hakker 
  • Tilsæt resten af ingredienserne og blend til du har din ønskede konsistens
  • Hvis du synes pestoen er tør, kan du tilsætte mere vand eller olie


Til sidst et billede af udsigten fra min terrasse denne aften! 
Jeg elsker min evige havudsigt :-) 

Bettina 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar