torsdag den 10. oktober 2013

Køleskabs-havregrød med æblegrød (sukkerfri)

Efter at have fået en kæmpe portion æblegrød med hjem fra vores mor, måtte jeg jo huske at få brugt en masse æblegrød. Derfor er jeg begyndt at lave køleskabs-havregrød, hvor jeg tilføjer æblegrød. Jeg har aldrig rigtig forstået tendensen med køleskabs-havregrød. Altså kold havregrød lyder i hvert fald ikke specielt appetitligt i mine ører! Ved alle andre versioner, jeg har afprøvet, har det da heller ikke været en decideret succes....men nu forstår jeg pludselig det der med køleskabs-havregrød :-) Denne version er himmelsk, da den er cremet, lækker og med masse smag af æble! Kan kun anbefales, og det føles altså næsten som om man spiser dessert til morgenmad! Det er i hvert fald en ny hverdags-morgenmads favorit, for den mætter helt ekstremt godt, så jeg skal vist snart have lavet en ny portion æblegrød :-) 


Tip: tilføj evt. 1-2 spsk usødet kakaopulver, så bliver grøden endnu mere som en dessert :-)

Køleskabs-havregrød med æblegrød (1 person, inspiration: fitinspiration)
Ingredienser:
1 dl æblegrød (eller æblemos)
1 dl havregryn
1 dl skummetmælk (kan evt. erstattes af vand)
1/2 dl kokosmel

Fremgangsmåde:
  • Om aftenen blandes alle ingredienserne sammen i en lufttæt beholder
  • Rør godt rundt i blandingen
  • Sæt den lufttætte beholder i køleskabet indtil næste morgen
  • Næste morgen røres godt rundt og tilføjes evt. mere mælk
  • Nyd nu denne skønne morgenmad iskold :-)

Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar