fredag den 11. oktober 2013

Bagt broccoli med ost og hvidløg

Jeg elsker broccoli! Jeg spiser det normalt altid bare dampet. Derfor ville jeg i dag forsøge med en anden tilberedning. Jeg bagte derfor broccolien med lidt ost og hvidløgspulver for at få lidt variation i mine broccoli vaner :-) Og det endte faktisk ret godt! Lækker og sprød broccoli og så gjorde oste-smagen det endnu mere lækkert. En god ny version af broccoli til en travl hverdagsaften!


Bagt broccoli med ost og hvidløg
Ingredienser: 
1 broccoli hoved (normal størrelse)
2 håndfulde mozzarella ost (man kan med fordel også benytte goganzola for at få mere smag)
Salt
Peber
Hvidløgspulver (ikke hvidløgssalt!)


Fremgangsmåde:
  • Tænd ovnen på 200 grader varmluft
  • Vask og skyl broccolien
  • Skær buketter af og snit til sidst stilken meget fint 
  • Kom det hele i et fad og drys ost og krydderier over
  • Bag broccolien midt i ovnen i ca. 20-25 min eller til de er blevet bagt igennem 
  • Nyd dem lune og med en form for kød til

 
Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar