tirsdag den 9. juni 2015

Pikantost-skinke butterdejspakker

Jeg havde aldrig lavet noget mad med butterdej, så da jeg fandt en pakke frosne butterdejsplader, der var sat virkelig meget ned, måtte jeg jo købe den. Jeg kom hurtigt i tanke om en skinkestang, jeg har fået serveret engang. Så det blev til små pikantost-skinke butterdejspakker á la skinkestang. Og de smager virkelig godt! Desuden er de super nemme at lave. En ægte oldschool klassiker ;-)


Pikantost-skinke butterdejspakker (4 stk)
Ingredienser:
4 plader frossen butterdej
100g pikantost (eller anden flødeost med smag)
150g skinke i tern
2 spsk cremefraiche (hvis der bruges lavere end 38% skiller massen ved opvarmning, men det gør dog ikke noget ved smagen)
Evt. 1 æg til pensling


Fremgangsmåde:
  • Tø butterdejspladerne op i 20-30 minutter
  • Bland pikantost, skinke og cremefraiche
  • Fordel fyldet på de fire plader så det kun ligger på den ene halvdel af pladerne og ikke ud til kanterne
  • Fold den anden ende af dejen henover, og pres kanterne sammen med en gaffel
  • Snit et kryds ovenpå dejen
  • Pensel evt. med sammenpisket æg (dette glemte jeg)
  • Kom i en 200 grader varm ovn (varmluft) i 20 minutter
  • Nyd disse lækre pakker med en god salat




Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar