torsdag den 5. december 2013

Rødbede-hindbær juice

Jeg havde nogle rødbeder i mit køleskab, som skulle bruges. Jeg elsker juice, men har desværre ikke en juicer selv. Men derfor kan man nu stadig godt lave en lækker, frisk juice! Denne juice smager sindssygt godt, og den er frisk og sommerlig. Derfor er denne juice perfekt, hvis man er halv-vinterdeprimeret og halv-syg, som jeg er. Jeg elsker desuden farven, uhm ser den ikke bare indbydende ud? Denne juice skal helt klart laves igen næste gang, der er rødbeder i køleskabet :-)


Rødbede-hindbær juice (2 glas)
Ingredienser:
150g rødbede (vejet med skræl)
1 dl vand
100g frosne hindbær
2 appelsiner saften herfra (eller 2,5 dl god appelsinjuice)


Fremgangsmåde:
  • Skræl rødbeden og skær i mindre stykker og kom i en blender
  • Blend nu med ca. 1 dl vand (kun lige nok vand til at blenderen kan blende rødbeden helt fint)
  • Blend rigtig godt igennem, så rødbeden bliver til en fin puré
  • Pres to appelsiner, og kom saften i blenderen
  • Tilføj frosne hindbær og blend godt
  • Herefter hældes juicen evt. gennem en si
  • Juicen smager lige så godt inden den sies, men hvis man ikke er til konsistensen, så sies den altså bare
  • Nyd den kold



Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar