tirsdag den 17. december 2013

Kartoffel-porre suppe

Jeg elsker suppe også selvom der er rigtig varmt her i Darwin! Lækre supper betyder nemlig også lækkert tilbehør så som brød. Desuden er bacon som topping også et hit, for hvem elsker ikke bacon? Denne suppe er mættende, cremet og fuld af smag. Super lækker, jeg kan stærkt anbefale denne suppe til alle jer hjemme i vinterkolde Danmark! :-) Til denne suppe havde jeg bagt et pull-apart brød a la dette, det er bare så lækkert!


Kartoffel-porre suppe
Ingredienser: 
1 løg
2 fed hvidløg
180 g porre (kun den hvide del)
40 g oliven olie
400 g kartofler
600 g vand
1-2 grønsags bouillon terning
100 g madlavings fløde (kan erstattes af sødmælk)
Salt
Peber
50-150 g bacon stykke til stegning (kan undlades)
Frisk persille til servering

Fremgangsmåde:
  • Hak alle grøntsagerne fint
  • I en gryde med olien svitses løg, hvidløg og porre, til de er let gyldne
  • Kom kartoflerne, vand og bouillon terning i gryden, og lad det koge op i ca. 20-30 min. 
  • I mens kan du stege bacon tern på en pande, og herefter sætte det til side 
  • Med en stærk blender eller stavblender, blendes massen til den har den ønskede tykkelse 
  • Tilsæt fløde og blend det ud i suppen. 
  • Server suppen varm med lidt frisk let hakket persille og bacon på toppen
  • Jeg serverede min suppe med pull-apart brød som passer utroligt godt til!

Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar