onsdag den 12. februar 2014

Mini farsbrød

Farsbrød er altså ikke noget der hører fortiden til, hvis man spørger mig! Det smager super godt, og er et virkelig god alternativ til frikadeller :-) Jeg har tidligere lavet disse mini farsbrød, og jeg synes simpelthen, de er så cute. Desuden smager de fantastisk, de er super nemme at lave, og så er de billige at lave. De blev lavet, da min kæreste brokkede sig over, at vi ikke havde fået kød de sidste par dage. Hakket svinekød på tilbud er nok det billigste kød, man kan få, hvilket også er et stort plus, når man er på SU. Det er vigtigt, at farsen er forholdsvis våd, for så bliver farsbrødene dejligt saftige :-) Spis fx disse mini farsbrød med ovnstegte rodfrugter, ovnstegte kartofler eller bønnefritter!

Mini farsbrød (6 stk)
Ingredienser:
500g hakket svinekød (eller halv kalv-svin)
2-3 spsk rasp
1 æg
1 stort løg
1 tsk salt
1/2-1 tsk peber
ca. ½ dl vand
1 pakke bacon

Fremgangsmåde:
  • Bland alle ingredienserne sammen på nær bacon 
  • Tilføj vand indtil farsen er forholdsvis våd
  • Form 6 mini farsbrød med hænderne
  • Svøb baconskiverne omkring farsbrødene
  • Sæt farsbrødene i en 180grader varm ovn i 15min eller indtil bacon er gyldent og farsen er gennemstegt
  • Nyd sammen med ovnstegte rodfrugter eller bønnefritter

Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar