onsdag den 26. februar 2014

Grøntsagskødsovs med squash-pasta

Nogen dage har man bare brug for masse af grøntsager, og sådan en dag havde jeg forleden. Derfor lavede jeg denne kødsovs fyldt med grøntsager. Dertil lavede jeg strimler af squash i min spiralizer, som derfor blev til en slags squash-pasta. Det var virkelig en super lækker aftensmad! Jeg elsker desuden min spiralizer :-) Tidligere har jeg lavet denne lækre squash salat i skønne regnbue farver, som jeg virkelig kan anbefale at lave, hvis man har en spiralizer, da den er så lækker, anderledes, smagfuld og flot!

Tip: hvis man vil have, at squash strimlerne skal minde om rigtig pasta, kan strimlerne lægges i kogt vand i 2-3 min, men jeg synes det var lækkert, at der var lidt bid i dem :-)


Grøntsagskødsovs med squash-pasta (2 pers.)
Ingredienser:
1 løg 
2 fede hvidløg 
1/4-1/2 frisk chili
165 g hakket oksekød
1 lille dåse tomatpuré (½ almindelig størrelse)
1½ vand
1 gulerod (normal størrelse) 
Salt
Peber
1½ squash (½ squash i kødsovsen og 1 squash som squash-pasta til 2 pers.)


Fremgangsmåde:
  • Hak løg, hvidløg og den friske chili
  • Steg løgene og chili i lidt olie i en gryde indtil de er gennemsigtige
  • Brun nu oksekødet i gryden
  • Tilsæt herefter tomatpuré og vand
  • Riv guleroden og ½ squash groft og tilføj til kødsovsen
  • Lad koge ved høj temperatur
  • Imens laves der squash-pasta af 1 squash (til 2 pers.)
  • Læg evt strimlerne i kogt vand i 2-3 minutter (dette gjorde jeg ikke)
  • Server og nyd :-) 

 


Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar