mandag den 12. maj 2014

Vegetarpizza med gedeost og ramsløgpesto

For noget tid siden skulle jeg ud og spise med en veninde, og vi endte på CANblau. CANblau er en af de bedste restauranter i Aarhus, så stedet kan varmt anbefales. Min veninde og jeg delte bl.a. en tapasret med gedeost, der smagte sindssygt godt, og det har altså gjort, at jeg nu er blevet helt vild med gedeost! Tidligere har jeg været at den overbevisning at jeg ikke kunne fordrage gedeost. Denne pizza er en virkelig lækker vegetarpizza, og jeg vil anbefale den til alle - specielt oste-elskere! :-)


Vegetarpizza med gedeost og ramsløgpesto (1 pers.)
Ingredienser:
1 pizzadej (min var købt pga tidsnød men normalt ville jeg bruge denne dej)
1-2 spsk tomatpuré
1/4-1/2 gedeost (blød)
1/2 dl ramsløgpesto eller anden pesto
1/2 løg
Evt 1 håndfuld revet ost
Fremgangsmåde:
  • Lav pizzadejen efter denne opskrift (eller køb en)
  • Lav ramsløgpesto efter denne opskrift (eller køb en)
  • Smør et meget tyndt lag tomatpuré på pizzadejen 
  • Herefter smørres pestoen ud over hele dejen
  • Skær løg ud og fordel skiverne på dejen
  • Skær tynde skiver af gedeosten og fordel dem herefter ligeligt på dejen
  • Tilsidst drysses evt. med lidt revet ost
  • Bag i en 225grader varm ovn i 10-15minutter

Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar