mandag den 31. marts 2014

Ekstra cremet kokoshavregrød {sukkerfri}

Jeg spiser ret meget havregrød for tiden, for jeg er nemlig helt vild med det. En morgen havde jeg glædet mig til at spise min yndlings havregrød a la gulerodskage, men vi var løbet tør for mælk, og jeg synes altså, der skal mindst 1 dl mælk i. Derfor kom jeg på at lave denne ekstra cremede kokoshavregrød. Denne havregrød er virkelig cremet, og så mætter den virkelig meget pga. fedmen fra kokosmælken, pga. ægget og pga. smørklatten. Jeg kunne næsten ikke spise hele portionen, og jeg var alligevel mæt i virkelig mange timer efter, også selvom jeg den pågældende dag trænede i to timer. Dette er altså et solidt morgenmåltid, der mætter i i hvert fald 4-5 timer, og så smager det skønt!

Ekstra cremet kokoshavregrød {sukkerfri} (1 pers.)
Ingredienser:
1 dl havregryn (evt. glutenfri)
2 dl kokosmælk 
1 nip salt
1 æg
Pynt: kokosflager, smørklat og lidt sukkerfri sirup


Fremgangsmåde:
  • Kog havregryn og kokosmælk i en lille gryde med et nip salt
  • Slå et æg ud i et glas og pisk det med en gaffel
  • Når havregrøden er ved at være den rigtige konsistens tilføjes det let-piskede æg
  • Herefter røres der godt, så havregrøden bliver ekstra luftig
  • Når grøden har den rette konsistens tages den af varmen og hældes på en tallerken
  • Pynt grøden med kokosflager, smørklat og lidt sukkerfri sirup 




Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar