tirsdag den 7. januar 2014

Quinoa-grød med peanutbutter

Da jeg for noget tid siden ryddede op i min køkkenskuffe, fandt jeg en pose med hvid quinoa! Jeg elsker quinoa specielt i salater, men grundet et SU-budget er de sjældent at finde i mit køkken. Men da jeg pludselig havde en hel pose hvid quinoa, så måtte jeg selvfølgelig prøve at lave grød af quinoa. Jeg er helt vild med al grød pt, og denne grød var smagfuld og virkelig mættende! Jeg toppede med crunchy peanutbutter, og det var virkelig lækkert dertil. Jeg havde tænkt, at dette ville blive en low carb udgave af risengrød, men det er det altså ikke. Der skal i hvert fald noget salt på fremfor noget sødt ;-)


Quinoa grød med peanutbutter (2 personer)
Ingredienser:
1½ dl hvid quinoa
1 dl vand
2½ dl mælk
½ tsk vaniljepulver


Fremgangsmåde: 
  • Skyld quinoa grundigt i en si med koldt vand (dette fjerner smagen af bitterstofferne)
  • Kog quinoa, mælk, vand og vanillepulver ved svag varme i 25 minutter
  • Tilføj evt. lidt ekstra mælk eller vand hvis konsistensen bliver for tør
  • Server med en klat crunchy peanutbutter og lækre morbær (der smager lidt af karamel), det er så lækkert!

Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar