fredag den 19. juli 2013

Hjemmelavet isthe uden tilsat sukker

Okay dette kan måske næsten ikke kategoriseres som nogen opskrift, men nok snarere et tip, jeg vil videregive. En sommer i Paris var vi selvfølgelig forbi Kusmi tea butikken på Champs Ellysees. Her uddelte de smagsprøver på isthe. Jeg var meget skeptisk efter en barndom fyldt med en del dårlige udgaver af hjemmelavet isthe om sommeren i Schweiz, men jeg blev alligevel lokket til at smage ;-) Og nøj hvor smagte det godt! Det smager på ingen måde af mega sød neslé isthe (selvom jeg altså også nyder at drikke sådan en nogen gange!). Til gengæld smager denne af rigtig the bare i en kold, ikke-bitter, lækker udgave. Der er altså noget helt specielt ved isthe, der faktisk smager af the! :-)


En stor del af det ligger nok i hvilken the man bruger. Den vi smagte i Paris (og den jeg stadig kun har afprøvet til isthe) er Kusmi's the Sweet Love (en lækker krydret the med lakridsrod). Køb den, den er SÅ god både i kold og varm udgave! Man kan købe Kusmi i løsvægt en del steder bla. i Salling og Magasin, så køb evt. 50g her og afprøv om den er noget for dig! Hvis man bruger en anden the, anbefaler jeg, at man bruger en krydret the med en sød lakridssmag eller at man bruger sin yndlings-the og vedlægger en lakridsrod i kanden. Den søde lakridssmag er med til gøre istheen sød uden brug af sukker! Den kloge franskmand forklarede os, at vejen til en perfekt (og ikke bitter) hjemmelavet isthe er, at lade theen trække i koldt vand natten over. Herunder kommer opskriften tyvstjålet fra Kusmi i Paris :-)

Hjemmelavet isthe uden sukker
Ingredienser:
2-4 spsk Sweet Love the fra Kusmi (eller evt en anden god krydret, lakrids the)
Kold vand

Fremgangsmåde:
- i en the kande laves the som normalt (dog med KOLDT vand og evt. lidt ekstra the)
- lad stå i køleskabet natten over
- nyd iskold i det gode sommervejr! :-)



Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar