mandag den 9. marts 2015

Squash vegetar frikadeller

En dag fandt jeg squash på tilbud, som selvfølgelig blev købt omgående! Squash er en af mine yndlings grøntsager, da de kan tilberedes på så mange forskellige måder, og så er de jo bare lækkert sunde samtidig med at de smager herligt :-) Denne gang fik jeg lavet denne portion vegetar frikadeller, og både min roomie og jeg var helt solgt! Opskriften kan helt sikkert anbefales, da den er super lækker, og så er de også utroligt billige at lave. Jeg serverede vegetar frikadellerne med ovnbagte rodfrugter med masser af krydderier og så med lidt basilikums pesto til, hvilket var et perfekt match! :-)


Squash vegetar frikadeller
Ingredienser: 
420 g squash (2 mellem størrelse squash)
1 rødløg
3 æg
6 spsk havre gryn (evt. fibre havregryn)
4 spsk mel (evt. glutenfri)
1 tsk basilikum
1 tsk paprika
Salt
Peber
Evt. havregryn til at vende frikadeller i inden stegningen (det gør dem ekstra fulde af fibre og meget mættende)



Fremgangsmåde: 
  • Squash vaskes og rives på den grove side af rivetjernet 
  • Derefter presses så meget væske som muligt ud af de revet squash
  • Kom squashen i en skål, og riv løget derned i  
  • Alle de resterende ingredienserne blandes i skålen
  • Form små frikadeller, og vend dem eventuelt i havregryn
  • På en non stick-pande steges frikadellerne, til de er sprøde og gyldne
  • Jeg serverede squash frikadellerne med ovenbagte rodfrugter, men de kan også serveres med en salat 

Bettina 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar