mandag den 3. november 2014

Verdens bedste honningristede müsli

Jeg har tidligere prøvet at lave et utal af udgaver af hjemmelavet müsli, som ikke indeholdte sukker. Ingen af udgaverne har jeg været helt 100% tilfreds med, men nu har jeg afprøvet en udgave med lidt honning, og lad mig sige det som det er: det smager FANTASTISK! Denne müsli er bedre end dem, man kan købe i butikkerne, den er crunchy, smager skønt, og så er den virkelig let at lave. Og man behøver altså ikke have dårlig samvittighed over den smule honning, der er i! På en grå og regnfyldt mandag morgen tilføjede jeg frysetørrede jordbær og pufsukker, og dagen blev lige lidt mere festlig ;-)


Verdens bedste honningristede müsli
Ingredienser:
2 dl havregryn
2-3 spsk chia frø
1/2 dl solsikkefrø
1/2 dl græskarkerner
1/4 dl hørfrø
3 spsk honning
1 spsk brun farin
1/2 spsk smør eller kokosolie
Evt frysetørrede bær og/eller pufsukker


Fremgangsmåde:
  • En pande med høje kanter tændes på middel-varme
  • På panden smeltes smør/kokosolie, honning og brun farin indtil farinen er helt opløst
  • Kom havregryn, solsikkekerner, græskarkerner og hørfrø på panden
  • Rør godt så den honning-massen fordeler sig overalt
  • Tilføj chia frø
  • Rør jævnligt indtil müslien har skiftet farve til lysbrun
  • Fordel müslien på et stykke bagepapir så det kan køle af
  • Opbevar i en lufttæt beholder
  • Denne müsli egner sig nok bedst som topping på yoghurt eller skyr






Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar