tirsdag den 18. november 2014

Efterårs juice med granatæble og kaki

Jeg elsker efterårets tre lækre frugter: granatæbler, kaki frugter og clementiner! Hvis I ikke har smagt en kaki frugt eller granatæble før, så skynd jer at få det gjort, for begge frugter er fantastisk lækre (og meget billige lige for tiden)! Nå men jeg måtte jo prøve at lave en juice, der indeholdt mine tre yndlings-efterårs-frugter :-) Juicen er en blanding af sød, cremet smoothie og lækker juice. Da juicen næsten kun indeholder frugter, så er den selvfølgelig dejlig sød, og jeg er sikker på, at alle vil elske den!


Efterårs juice med granatæble og kaki
Ingredienser:
1 kaki frugt
1,5 dl granatæble kerner
2 clementiner uden skrald
2 gulerødder
2 spsk hindbær-puré (hindbær der er kogt til mos) eller en håndfuld hindbær


Fremgangsmåde:
  • Pil granatæblekernerne ud af granatæblet (jeg skærer den i kvarte og piller derefter kernerne ud med fingrene, det sviner mindre end at slå dem ud, som mange gør!)
  • Pil skralden af clementinerne
  • Skær kakifrugten i mindre stykker
  • Juice alle frugterne, grøntsagerne og hindbærpuréen i en slowjuicer
  • Nyd juicen kold og i godt selskab :-)


Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar